برگزاری مراسم قرائت زیارت نامه حضرت زهرا (س) در ایام فاطمیه 

برگزاری مراسم قرائت زیارت نامه حضرت زهرا (س) در ایام فاطمیه 

تاریخ انتشار : ۹ دی ۱۳۹۹
صدیقه نظری گفت: به مناسبت بزرگداشت ایام فاطمیه روزانه مراسم قرائت زیارت نامه حضرت زهرا (س) همراه با عزاداری برگزار می‌شود.

«صدیقه نظری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: به مناسبت بزرگداشت ایام فاطمیه روزانه مراسم قرائت زیارت نامه حضرت زهرا (س) همراه با عزاداری برگزار می‌شود.




مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) اسفندقه جیرفت افزود: این مراسم با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی هم زمان با اولین روز از دهه اول فاطمیه آغاز شده تا پایان دهه دوم ادامه دارد.



وی بیان کرد: بخشی از مراسم عزاداری به بیان سبک زندگی و سیره حضرت زهرا (س) اختصاص داده شده است تا بانوان و دختران جوان با الگو گرفتن از آن حضرت بتوانند به زندگی توام با سعادت دست یابند.



نظری ادامه داد: در پایان مراسم، چندین سوال طرح می شود که حاضرین می بایست پاسخ دهند تا از این طریق بدانیم آنها به خوبی مطالب را فرا گرفته اند.



مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) اسفندقه جیرفت ابراز کرد: ختم مجازی قرآن کریم یکی دیگر از برنامه هایی است که با مشارکت بچه های مسجدی در حال اجرا است و ثواب قرائت آیات قرآن کریم به ساحت مقدس حضرت زهرا (س) هدیه می شود.



وی اضافه کرد: از سایر برنامه های کانون در ایام فاطمیه، طرح اطعام نیازمندان است و در همین راستا به چند خانواده نیازمند ساکن روستا بسته های معیشتی با حفظ کرامت به آنها اهدا شد.



نظری اظهار کرد: علاوه بر این نیز مسجد و محله به همت اعضای کانون، با نصب پارچه نوشته و بنر سپاه پوش شد.



مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) اسفندقه جیرفت در خاتمه عنوان کرد: ترویج معارف اهل بیت (ع) به ویژه حضرت زهرا (س) و معرفی ایشان به عنوان الگوی برتر دینی از اهداف برنامه های مناسبتی کانون در ایام فاطمیه است.

پایان پیام/ 586